Matúš Šimko, tenor
Martin Krajčo, rano-romantická gitara
(J. G. Stauffer Legnani model 1821 – kópia Bernhard Kresse 2008)
Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Andenken, WoO 136
Franz Schubert (1797-1828)
Fischerweise, op. 96/4, D 881
Das Fischermädchen, D 957
Mauro Giuliani (1781-1829)
La Rose, op. 46/9 | gitara sólo
Franz Schubert
Der Wanderer, op. 4/1, D 489
Kaspar Joseph Mertz (1806-1856)
Jägers Wunsch
Sehnsucht nach dem Hochland
Kaspar Mertz
An Malvina, op.13 | gitara sólo
Franz Schubert
Im Haine, op.56/3, D 738
Wohin?, op. 25/2 D 795
Frühlingsglaube, op. 20/2, D 686
Franz Schubert / Kaspar Mertz
Lob der Thränen | gitara sólo
Ludwig van Beethoven
Adelaide, Op. 46
Franz Schubert
Der Blinde Knabe, op. 101/1, D 833
Ungeduld, op. 25/7 D 795
Záujem o gitarové úpravy Schubertových piesní pretrvával v mnohých častiach Európy aj po autorovej predčasnej smrti. K autorom, ktorý sa venovali transkripciám jeho piesní, patril okrem Francúza Napoleona Costeho aj bratislavský rodák skladateľ a gitarista Kaspar Joseph Mertz. V čase nástupu Biedermeieru sa začali objavovať úpravy Schubertových piesní so sprievodom gitary vďaka Diabellimu, v čase jeho záveru (1845–1847) vychádzali vo Viedni ďalšie gitarové prepracovania vďaka Mertzovi. Najskôr písal transkripcie piesní pre sólovú gitaru, neskôr pre hlas so sprievodom gitary…